štvrtok 27. decembra 2012

BEST of 2012: Contemporary


Pokračujeme v rebríčkoch Best of 2012. Tentokrát budem písať o mojich favoritoch v contemporary literatúre.

Hmmm... Ja a contemporary knihy. Asi ešte pred polhodinkou som bola v tom, že máme celkom pekný vzťah. S desom som však práve zistila, že počet contemporary kníh mnou prečítaných v tomto roku je... Menší akoby som si želala. (Novoročné predsavzatie No1. - čítať viac contemporary! :D) Za to keď pozriem na rok 2011 (moja pamäť ma nikdy neprestane udivovať :D), vtedy to so mnou a contemporary literatúrou bolo lepšie... (Tam som mala knihy ako Forbidden, Ak zostanem, Ty proti mne, Skôr než zomriem... Chcem všetko čítať ešte raz!)
Musím to zmeniť v budúcom roku, nech sa zo mňa nestane nejaký fantasy freak... To by bolo zlé. :D

Ale už píšem odveci. Späť k veci...

Knihy, ktoré ma ako prvé napadnú pri slove contemporary. O tých budem dnes písať. Knihy, ktoré sa mi zaryli hlboko do srdca a do mozgu. A jednoznačne sú mojimi all time favoritmi.

Takže, štvorica mojich contemporary lások: (Vidíte? Jasný dôkaz, že som toho roku prečítala málo contemporary kníh... Nie som schopná spraviť rebríček, kde by bolo 5 kníh!!! Toto je zlé, veľmi zlé!)

Ako prvé dva ma hneď napadnú diela Hannah Harrington, o ktorej tu píšem ako pokazená platňa na bežiacom páse.

Hannah Harrington - Speechless

Pri takýchto zhrnutiach nerada píšem veci k deju... Túto knihu som spomínala aj pri obálkových oceneniach, aj som na ňu písala recenziu. -kuk- Takže keď sa chcete dozvedieť viac, nič vám v tom nebráni. :)
Prečo ju však uvádzam v zozname tých TOP kníh?
Jedinečná téma, dokonalé spracovanie, hlboký príbeh plný komplikovaných myšlienok a krásny (nádherný, dokonalý) štýl.
A hlavná hrdinka celú knihu nerozpráva - prosím vás, keď už TOTO nie je originálne.
Na to, aby som knihu považovala za skutočne dobrú (a toto platí len pri contemporary knihách, pri všakovakých iných výmysloch mám iné podmienky :D), vo mne musí vyvolať emóciu. Musí mi predostrieť myšlienku, ktorá so mnou zostane aj po dočítaní knihy. Musí mi ponúknuť príbeh, nad ktorým budem rozmýšľať ešte dlho dlho potom, čo knihu zatvorím.
Táto kniha mi dala všetko. Preto sa tu nachádza. :)

Veta, ktorá mi utkvela v pamäti doteraz (knihu som čítala v septembri), je krásna, až hrozivo pravdivá, a máta ma každú voľnú minútu.

"Hate is... It´s too easy. Love... Love takes courage."

Hannah Harrington - Saving June


Ďalšou knihou z pera tejto autorky je Saving June. Je to Hannin debut, ale to by ste nepostrehli...
Taktiež sa nechcem veľmi k deju rozpisovať, tiež som písala recenziu, takže -kuk-
Zasa je to kniha plná emócií, emócií a ešte raz emócií. Myšlienok, pochybností, ľutovania a opäť raz emócií.
Ste masochisti túžiaci po dobrom príbehu, pri ktorom si poplačete? Saving June je ideálny výber.
Prečo ju tu spomínam?
Skvelo napísané. Hlboké. Emotívne. Veľa veľa lásky v akejkoľvek podobe na akú si len spomeniete. A k tomu všetkému, všetko poprepájané s hudbou. Tak krásne poprepájané s hudbou, až to bolí. Táto kniha má jednoducho hĺbku.
Saving June je jedna z TÝCH kníh. Niečo strašne cenné vám dá. Uchmatne si časť vášho srdca, ktorú nikdy nedostanete naspäť. A každý si z nej vezme to, čo v tej chvíli potrebuje.


“I want to stop running away from everything. I want to find something to run toward.”

Ak som vás doteraz nepresvedčila... Žite si ďalej v tomto bezútešnom svete bez poznania geniality kníh Hannah Harrington. Ak som vás naštrbila, a uvažujete o reálnej možnosti prečítania niektorej z nich... Please, keep me updated! Lebo som smutná z toho, že nikto v mojom okolí (myslím tým Goodreads :D), knihy nečítal. A to je, prosím pekne, KATASTROFA.


Stephen Chbosky - Charlieho malé tajomstvá

Ďalšia kniha zo zoznamu mindblowing.
Charlieho malé tajomstvá (Perks of being a wallflower/Ten kdo stojí v koutě) poznáte všetci.
Malá, tenká, nenápadná kniha... Ľahko ju ide prehliadnuť v kníhkupectve.
Myslím si, že je zbytočné čokoľvek písať.
Ja som sa ju rozhodla spomenúť (tak ako všetky čo som zatiaľ spomenula), kvôli pocitu, ktorý vo mne zanechala.
Dodnes si pamätám čo vo mne prebiehalo a viem si veľmi živo predstaviť, ako som vyzerala, keď som knihu dočítala. Pamätám sa, že som čumela na stenu asi 5 minút.
U mňa je to vždy neklamným znakom toho, že kniha bola oh, so good.
Čo k nej ešte napísať? Pozrite sa na ten cover, rozklikajte si pár recenzií... No words needed.

“We accept the love we think we deserve.”


Katie McGarry - Pushing the limits


Kniha o dievčati so zjazvenými rukami zamilovanej do, na prvý pohľad, sexy bad boya... Už len to je na nej k pomilování. 
No Pushing the limits ponúka viac, oveľa oveľa viac ako bezduchú stredoškolskú lásku. 
Recenziu na toto romantické dielko som napísala aj ja. Prečítať si ju môžte -tu-.
A prečo som knihu taktiež spomenula v rebríčku najlepších contemporary? 
Noah je úžasný. Zápletka je zaujímavá. Romantiky a bozkávania je tam hojne. A celé je to super. :D
Táto kniha je emotívna, komplikovaná a jedinečná. Taktiež je tam toho veľa na spracovanie. Taktiež si vyžaduje istú dávku masochizmu. 
V mojom vnímaní sa však trocha od tých troch vyššie líši. Nepoviem vám čím, lebo sama poriadne neviem. Je to pocitom. Pri čítaní mnou zmietali rovnako silné emócie, po dočítaní som tiež bola na pár sekúnd v prdeli, rovnako ako pri tých troch vyššie. Teraz s odstupom času, keď sa všetko pekne uležalo, ju však radím do iného šuplíka v mojej hlave, ako tie predtým. :D 

“Luke used to give me butterflies. Noah spawned mutant pterodactyls.” 

Tak toto bol môj rebríček tých naj contemporary kníh. A zisťujem, že tieto rebríčky sú strašne zlá vec... Mám chuť všetky knihy schmatnúť a začať čítať ešte raz! Zvažujem klonovanie. Ak poznáte iný, menej organizmus zaťažujúci spôsob, sem s ním! :D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára