utorok 25. decembra 2012

Rezistencia - zhrnutie

Kedysi vo februári som bola v stave: chorá, po prečítaní Divergencie, s potrebou to okomentovať, ale nedostatočnou umeleckou slinou na napísanie recenzie.
Niežeby som teraz bola chorá, alebo po dočítaní Divergencie, alebo s nedostatočnou umeleckou slinou...
Som po dočítaní Rezistencie, prejedená na prasknutie, tj. bez energie na napísanie recenzie, s potrebou Rezistenciu okomentovať.
Veď čo by som to potom za knižný blog bola, aj tak to tu zanedbávam viac ako je zdravé v poslednej dobe. :D
Okrem toho - písať recenziu na niečo, čo každý pozná, väčšina čítala, a všetci vedia, že je to úžasné, -  je zbytočné. Ale tak viete, ja som od prírody strááášne ukecaná, a potrebujem ventil emócií, takže here we go!

Pokračovanie Divergencie, bla bla bla...


TOBIAS! ♥ :D :D

Aby sme tomu dali hlavu a pätu...

Všetci vieme, ako Divergencia skončila (kto nevie, pýtam sa: 1. čo tu robíte? SPOILER SPOILER SPOILER! Stačí ako výstraha? :D 2. ako vôbec môžte nemať prečítané dielo Veronici Roth? ).

Tobias a Tris utekajú pred všade prebiehajúcim vraždením. Veľkým plusom knihy je, že začína presne v okamihu, kedy Divergencia skončila. Čo značí, že autorka neskončila knihu preto, že nevedela o čom písať, ale preto, lebo ju proste chcela ukončiť. :D
Nie je tam žiadny riadok, že: a o xyz časových jednotiek neskôr. Nemusíte si lámať hlavu, nad tým čo sa vlastne dialo predtým.
Tris sa ocitá v Harmónii, ktorá je od Neohrozenosti rozdielna ako sa len dá. Žiadny konflikt, žiadne zbrane, všetko riešené s kľudom? Ale prosím vás... Toho nikto z neohrozenosti nie je schopní.

Preto tam dlho nepobudneme. Nebudem písať, že kde všade sa dostaneme, čo všetko sa dozvieme, veď si to prečítajte, na to knihy sú. Ale strašne ma teší, že fakt nakukneme do každej jednej frakcie, a ako keď už toto nedodá knihe rozmanitosť, tak ja už neviem...

Kým začnem písať o vražedných koncoch, pokračovaniach v nedohľadne a šokujúcich odhaleniach, musím spomenúť niečo, čo ma celú knihu rozčuľovalo.




Neuveríte, ale Beatrice.

Okej, možno nie celú knihu, mala aj svetlé chvíľky, a ja som ju aj chápala, to čo robila bolo v podstate logické, a vôbec, do príbehu to sedelo, ale neviem sa prosto zbaviť predstavy seba, ako jej niečo otrieskavam o hlavu. :D

A vôbec, ona s Tobiasom... Proste PANE BOŽE. Jeden horší ako druhý. :D Takže sú spolu dokonalí, ale obaja toľko zbytočných somarín porobili, že keď už potom o tom čítate na 150. odstavci, tak vás to už ani nebaví, máte chuť sublimovať, preniesť sa k nim a navrieskať na nich. :D

Od začiatku knihy sa v pozadí rieši jedna informácia, ktorá je na prvý kuk veľmi dôležitá. Ale veľa vody pretečie, kým sa dozviete o čo vlastne ide. :D To, že Veronica to naťahuje celú knihu, vás len núti čítať ďalej a ďalej. Popri tom sú samozrejme odhaľované viaceré nové skutočnosti, veľa sa toho objasní, veľakrát nebudete chápať, čo vlastne čítate... Prosto dobre napísaná kniha.
Je to Rezistencia, takže akcia nechýba, a bola som pripravená na VEĽMI VEĽA šokenzi momentov, ale niekedy som proste fakt nechápala, a trvalo mi, kým som vetu spracovala, lebo som bola v takom šoku, že všetky moje mozgové bunky si zbalili svoje švestky a šli na krátkodobú dovolenku... :D

Musím priznať, že niekedy som mala chvíle, kedy ma to nie veľmi bavilo, ale na tie som zabudla v momente, kedy som prečítala poslednú vetu.

Celý koniec je jeden veľký MINDFUCK.  Ako vážne... Ja neviem čo som čakala, pravdepodobne asi nič, lebo som nevedela čo čakať, ale toto? Som sa tešila jak malé decko, KONEČNE dystópia, v ktorej sa možno aj dozviem, prečo je svet taký aký je. Po tom moje srdce piští v každej jednej dystopickej knihe, takže som zvedavá na trojku, lebo tu síce načrtnuté niečo bolo... Ale pri tom to aj skončilo.

By the way - tretia časť: SEPTEMBER 2013?!!! Are you fucking kidding me? To vôbec, ale že vôbec nie je vtipné.

Keďže toto nebolo písané so zámerom recenzie, berte to tak, prosím vás. :D Ja sa vždy snažím od srdca písať, a tieto nelogické riadky sú len dôkazom ho, že kniha za to STÁLA! :D

Hviezdičkovo 5*, čo určite nikoho neprekvapí. A ja môžem len odporúčať. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára